donderdag 15 januari 2009

Het stadsdeel met de drie strepen

'Echt HEMA', vonden de deelnemers aan het onderzoek van bureau Ecorys naar de identiteit van het Oostelijke Centrumgebied van Arnhem. Dat voormalige industriegebied lag ooit aan de uiterste oostrand van de stad, maar ligt er nu middenin. Het komende decennium ondergaat het stadsdeel een ware metamorfose. Er gaat gesloopt worden en gebouwd. Veel gesloopt, en veel gebouwd.
Maar dat kan in de 21ste eeuw niet zonder branding (lees: brènding). Zo'n gebied moet wel in de markt gezet kunnen worden natuurlijk. En dan moet er gepositioneerd worden. Vanzelfsprekend.

  • STOER
  • INDUSTRIEEL
  • CREATIEF
  • ONTMOETEN

Dat zijn de vier steekwoorden voor het Oostelijke Centrumgebied die overbleven na de branding. Onderdeel van het onderzoek was een bord met logo's van bekende merken. Deelnemers moesten daar de logo's uitpikken die ze het best bij dit deel van Arnhem vinden passen.
HEMA was er zo een, net als Apple. En Adidas. Waarmee het Oostelijke Centrumgebied meteen een streepje voor heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten