dinsdag 7 juli 2009

Saksen Weimar

Wie er gaan wonen op het Saksen Weimar-terrein in Arnhem is nog volslagen onduidelijk. De huizen van het bouwplan moeten zelfs nog worden ontworpen. Maar de marketingdeskundigen hebben blijkbaar al wel een beeld van de toekomstige 'SW'er', getuige de teksten in het SW Magazine.
'Een iets te lange werkdag en een veel te lange file naar huis (...) Ongeduldig hebben de bomen, vogels en natuurlijk je heerlijke huis op je gewacht. Glimlachend maak je een dankbare buiging en je draait de sleutel in het slot. Een koel glas wijn graag. Dát is Saksen Weimar.'
De huizen zijn nog niet klaar, maar misschien komt er wel een met een master bedroom aan het terras, staat even verderop te lezen. 'In je badjas genieten van een vroege kop koffie of een laat glas wijn.'
Een paar pagina's eerder: 'Tijd voor een borrel. (...) Boodschappen gedaan, huis opgeruimd. Maar nu wachten vrienden in de stad! Als ik de fiets pak, ben ik er in vijf minuten. Prima te doen. Misschien moeten ze alvast maar een biertje voor me bestellen. Dát is Saksen Weimar.'
Een beetje tegengas uit De Berenkuil is dan wel op zijn plaats, niet dan?
'Met een tollend hoofd - weer bier en wijn door elkaar gedronken, en waarom bestelden die vrienden van me gelijk een meter? - sta ik naast mijn fiets en kijk op tegen de Apeldoornseweg. Heen vijf minuten, nu zeker een kwartier. Ook dát is Saksen Weimar.'

2 opmerkingen: